Menu / szukaj

Enemy Flag 1.9.0 powstanie

Prawdopodobnie nikt, włącznie ze mną, nie spodziewał się że kiedyś to nastąpi. Enemy Flag 1.9.0 jest już na ukończeniu i niedługo ujrzy światło dzienne. Słowem wyjaśnienia, ta legendarna wersja nie powstawała od czasów 1.8.8. Tak, był swego czasu okres że miała już prawie wyjść ale jakoś rozeszło się po kościach. Dopiero całkiem niedawno, po raz kolejny rozpaczając nad kiepskim losem EF’a, ktoś podsunął mi pomysł (pozdrawiam ;)) aby przywrócić ranking. Jako że tak się szczęśliwie składa że miałem kopię źródeł wersji 1.7.7 (ostatniej rankingowej), postanowiłem złączyć niejako obie wersje – w praktyce przeportować kod odpowiedzialny za stary ranking do obecnej wersji. Oczywiście w nieco zmienionej formie, rzecz jasna na lepsze. To nie jedyna zmiana nowej wersji ale na pewno największa.

Nowa propozycja na nowy weekend

Konkurs na propozycję zmiany do zasad Enemy Flag trwa. W tym tygodniu ponownie tylko jeden nowy pomysł, który oczywiście zostaje w tym wypadku nagrodzony.

Obecnie (szczególnie na mapach losowych, RMG jeśli dobrze pamiętam) mając jedną kopalnie do przodu często ma większą przewagę. Zbudowanie ratusza nawet 3, 4 tury przed przeciwnikiem ma ogromne znaczenie; dodatkowe punkty akcji, które się pomnożą wraz z przyszłymi ratuszami, a przewaga nawet jednego ma krytyczny wpływ na przebieg walki.

Moim pomysłem jest wydłużenie budowy ratuszów do 3 tur, a każdy następny wydłużony o jedną turę. Co prawda szybsza budowa w ostateczności i tak będzie skutkować wyższym przyrostem PA, lecz nie będzie to krytyczne już od razu, a wtedy nawet odstając z pieniędzmi/doświadczeniem będzie można nadgonić przeciwnika. Można to ponadto urozmaicić o kilka rzeczy

– Uniemożliwienie budowania ratuszy obok siebie (obecnie mamy miasto składające się z ratuszy miasta), wymagane minimum 2 kratki odstępu (tu może być problem w mapach typu Forest.
– Ratusz musi dotykać minimum 2 baraków by móc go postawić.
– Informacja o tym, że przeciwnik zbudował ratusz.