Menu / szukaj

Historia wersji

Enemy Flag 1.6.9

  • możliwość wyboru formatu tekstur gry,
  • szybsze przełączanie języka gry,
  • podświetlanie sektora mapy nad którym widnieje kursor,
  • możliwość zablokowania wysyłania wiadomości przez gracza (komenda /mute),
  • możliwość uruchomienia dowolnej mapy za pomocą komendy map_restart po przez podanie jej nazwy jako parametru,
  • dodana komenda umożliwiająca przełączenie graczy komputerowych w tryb obserwatora (/set_bots_spec),
  • po podłączeniu gracza do serwera na którym trwa rozgrywka natychmiast widać który gracz wykonuje aktualnie ruch,
  • pokazywanie adresu IP nadchodzących połączeń do serwera gry,
  • komendy set_players_team oraz set_bots_team nie są stosowane do obserwatorów,
  • inne drobne poprawki i funkcje serwera gry,
  • drobne udoskonalenia gracza komputerowego,
  • poprawiony błąd powodujący nie przydzielanie terenu graczom po rozpoczęciu rozgrywki w sytuacji gdy jeden z graczy grających posiadał dwucyfrowy indeks podłączenia do serwera,
  • poprawiony błąd powodujący zerowanie się czasu tury gracza grającego u gracza który został wyeliminowany,
  • poprawiony błąd z niewrażliwością filtra słów zakazanych na duże litery,
  • poprawiony błąd z niewyświetlaniem części granicy gracza na obszarach maksymalnego zasięgu widoczności,
  • poprawiony błąd związany z dodawaniem botów o identycznych nazwach a różniących sie tylko poziomem trudności,
  • poprawki niektórych map,
  • nowa mapa (8) Return To Lost Temple.efm,
  • dodatkowe informacje w manualu,

Enemy Flag 1.6.8

  • optymalizacja generowanych skróconych nazw gracza oraz koloru grafiki reprezentującej ping gracza,
  • poprawiono reakcję serwera w przypadku podania nieistniejącego pliku mapy,
  • pokazywanie poziomu gracza komputerowego w jego nazwie,
  • ujednolicone oznaczenie poziomu bota (skala 1-10),
  • dodana komenda pozwalająca na opuszczenia trybu obserwatora przez graczy komputerowych (/set_bots_ready),
  • do wartości pingu średniego nie są brani pod uwagę gracze z pingiem zerowym,
  • przejście do trybu obserwatora gracza wyeliminowanego będącego w drużynie powoduje opuszczenie drużyny i umieszczenie go w graczach neutralnych,
  • nowa mapa (8) World War.efm,
  • poprawiony błąd brania pod uwagę danych gracza z poprzedniej rozgrywki w obliczaniu statystyk gry obecnej,
  • poprawiony błąd z przechodzeniem na złą zakładkę po kliknięciu „stwórz grę”,
  • poprawiony błąd z pokazywaniem „-1” w konsoli serwera podczas wydawania komend przez gracza,
  • poprawiono zabezpieczenia przed sytuacją w której mogło dojść do zmiany ilości drużyn podczas gdy znajdowali się w nich gracze,

Enemy Flag 1.6.7

  • dodany tryb obserwatora (klawisz F12),
  • możliwość wpisywania dłuższych nazw gracza (do 16 znaków),
  • zwiększony czas tury w grze jednoosobowej do 60 sek.,
  • miganie granicy państwa gracza aktualnie wykonującego ruch,
  • ograniczenie możliwości zmiany drużyny tylko raz na 3 sek.,
  • ograniczenie możliwości zmiany trybu obserwatora tylko raz na 3 sek.,
  • zmniejszenie rozmiaru maksymalnej tekstury ładowanej w grze z 512×512 do 256×256,
  • poprawione kolory graczy,
  • akceptacja zarówno dużych jak i małych liter dla skrótów klawiszowych,
  • dodany filtr zakazanych słów (plik configs/badwords.txt),
  • uwzględnianie przewagi graczy komputerowych na wyższych poziomach przy przydzielaniu dóbr startowych,
  • nie uwzględnianie wielkości liter przy wydawaniu komend,
  • ułatwione przeglądanie konsoli serwera z dostępu zdalnego,
  • pokazywanie średniego pingu graczy na belce statusu serwera,
  • pokazywanie aktualnej mapy na belce statusu serwera,
  • gracze którzy nie będą włączeniu do rozgrywki otrzymują podczas łączenia status obserwatora,
  • gracze otrzymują status obserwatora po rozpoczęciu gry którzy nie zostali włączeni do gry,
  • możliwość dodania gracza komputerowego o losowym poziomie za pomocą komendy (/addbot r),
  • zmniejszony przyrost punktów akcji za ratusz (0,85 -> 0,8),
  • zmniejszony koszt armii dla budowy murów,
  • gracz dostaje 25% złota gracza którego wyeliminował,
  • zmniejszenie ilości armii na starcie gry (25 -> 20),
  • za przejęcie sektora neutralnego gracz otrzymuje mniej doświadczenia niż za sektor przeciwnika,
  • namiastka inteligentnej gry drużynowej przez gracza komputerowego w przypadku zagrożenia sojusznika,
  • bezpieczniejsze rozmieszczanie budynków przez boty,
  • priorytetowe niszczenia możliwych kluczowych budynków wroga w sytuacji kiedy jest to możliwe,
  • znacznie poprawiona obrona budynków przez boty,
  • zmiana strategii stawiania kopalń przez boty,
  • zmniejszona odstępy czasowe między kolejnymi ruchami botów,
  • duży innych usprawniających grę gracza komputerowego poprawek,
  • urozmaicenie mapy (4) Forest.efm,
  • wyważenie mapy (8) Wasteland.efm,
  • umieszczenie specyfikacji gry w manualu,
  • spis skrótów klawiszowych gry w manualu,
  • poprawione zachowanie serwera w przypadku wymuszonego startu gry bez graczy,
  • poprawiony błąd z wyborem złej zakładki po kliknięciu w odnośnik na liście serwerów,
  • poprawiony błąd związany z nieukrywaniem statystyk po skończonej grze w sytuacji rozpoczęcia nowej rozgrywki,
  • cała gamma innych kosmetycznych zmian,

Enemy Flag 1.6.6

  • wyrzucenie zbędnych danych z przesyłanych pakietów (ok. 5% spadek rozmiaru pakietu),
  • możliwość wprowadzenia znaków z większego zakresu w nazwie gracza,
  • dodano możliwość szybkiego tworzenia gier wieloosobowych (serwera gry),
  • dodano nierównomierne schematy gier do rozgrywek jednoosobowych,
  • dodano możliwość użycia edytora poziomów,
  • dodano efekty graficzne uszkodzonych budynków,
  • nowa grafika kursora,
  • gracze nowi lub wyeliminowani zaznaczeni są dodatkowo szarym kolorem czcionki,
  • kopalnie postawione na sektorze bez złoża mają inny wygląd,
  • inne drobne poprawki graficzne gry,
  • pokazywanie ilości przesłanych pakietów w statystykach serwera,
  • poprawiona komenda /set_team obsługująca poprawnie powyżej 8 graczy,
  • obniżenie wymaganego poziomu doświadczenia do budowy ratusza (200 -> 175),
  • zwiększenie przyrostu wymaganego doświadczenia do budowy kolejnego ratusza (20 -> 25),
  • zmniejszona ilość przyznawanego doświadczenia za zniszczenie murów,
  • zmniejszenie ceny muru kamiennego (200 -> 180),
  • zmniejszenie wymaganego poziomu doświadczenia do budowy muru kamiennego (150 -> 125),
  • ustawienie procentowej ilości przewagi bota na najwyższym poziomie na 25%,
  • bot potrafi przejmować sektory,
  • szybszy atak bota po rozpoczęciu gry,
  • zablokowany bot rozwija ekonomię a nie tylko zbiera punkty akcji,
  • skupienie ataku bota tylko na jednym celu w danej turze,
  • poprawione nagminne budowanie ratuszy przez bota na granicach państwa,
  • optymalizacja algorytmu bota,
  • więcej nazw botów,
  • 2 nowe mapy dla 8 graczy,
  • poprawione tło oraz rozkład graczy na mapie (8) Ruins.efm,
  • poprawiony błąd powodujący nie przyznawanie doświadczenia za atak terenu gracza wyeliminowanego,
  • w czasie oczekiwania na graczy wyjście gracza z poprzedniej rozgrywki nie powoduje zniszczenia jego państwa na mapie,
  • inne drobne poprawki różnych elementów gry, serwera oraz panelu konfiguracji,

Enemy Flag 1.6.5

  • optymalizacja protokołu sieciowego (ok. 70% spadek wielkości wysyłanych danych),
  • zwiększona maksymalna ilości graczy przebywających na serwerze do 12,
  • możliwość rozgrywania map o ilości miejsc mniejszych niż ilość aktualnie przebywających na serwerze graczy (w tym wypadku liczy się kolejność podłączenia gracza do serwera),
  • losowe kolory graczy podczas rozpoczęcia każdej rozgrywki,
  • angielska wersja językowa gry,
  • możliwość wpisywania długich tekstów wiadomości ograniczonych ilością znaków a nie szerokością tekstu,
  • automatyczne zawijanie tekstu wiadomości,
  • możliwość zamknięcia okna statystyk gry po skończonej rozgrywce,
  • pokazywanie mocy budynków sojusznika,
  • informacja o przegranej u wyeliminowanego gracza,
  • informacje przez kogo został wyeliminowany zniszczony gracz,
  • dokładniejsze odliczanie czasu gracza,
  • zmieniony skrót klawiszowy wyburzania budynku z 0 na W,
  • inne poprawki gry,
  • możliwość wpisania dłuższego tekstu powitalnego serwera,
  • zablokowana możliwość zmiany czasu tury w czasie trwającej gry,
  • możliwość ustawienia aktualnej wartości czasu oczekiwania na graczy za pomocą komendy /set_waittime,
  • całkowite przerzucenie kontroli nad zasadami gry na serwer,
  • serwer nie rejestruje gry na liście serwerów w trybie debugowania,
  • zwiększona ilość linii konsoli do 5000,
  • automatyczny zapis i czyszczenie zawartości po zapełnieniu,
  • zwiększony czas dodawany do czasu oczekiwania na graczy po wejściu nowego gracza z 5 do 10 sek.,
  • na 5 sek. przed rozpoczęciem gry nie można zmienić drużyny,
  • pokazywanie w podpowiedzi ikony systemowej aktualnych danych serwera,
  • możliwość wydawania komend przez graczy (dostępne komendy to: /ping oraz /index),
  • lepsza organizacja kontroli opóźnienia graczy,
  • za atak pustego (niczyjego) pola mniejsza ilość doświadczenia (z 1 do 0.5),
  • za zbudowanie budynku otrzymujemy doświadczenie (1),
  • niższa początkowa cena ratusza,
  • progresywna cena ratusza w zależności od ilości już posiadanych budynków tego typu,
  • większy przyrost punktów akcji za każdy dodatkowy ratusz (z 0.75 do 0.85),
  • zwiększony zasięg wieży obserwacyjnej (z 4.5 do 5.5),
  • zbudowanie wieży wymaga większej ilości punktów akcji (z 3 do 4),
  • zwiększony przyrost punktów akcji za posiadany teren (z 1 pnk./50 sektorów do 1 pnk./40 sektorów),
  • zwiększone gwarantowane wydobycie kopalni nie stojącej na złożu (z 2 do 4),
  • ratusz wydobywa złoto (od 0 do 4),
  • 4 różne sposoby ataku wykonywane przez bota,
  • większy nacisk ataku bota na atak skierowany w konkretny cel,
  • bot broni kopalni oraz baraków,
  • skuteczniejszy sposób decyzji bota o budowaniu nowych ratuszy,
  • im większy poziom bota tym szybciej wykonuje on kolejne ruchy,
  • minimalnie zwiększona przewaga bota najwyższego poziomu (oraz wszystkich niższych w odpowiednich proporcjach),
  • dużo innych poprawek algorytmu gracza komputerowego w celu doskonalenia jego taktyki,
  • dodano nowe nazwy botów,
  • unikalne nazwy botów,
  • nowa mapa (2) Island.efm przeznaczona wyłącznie do pojedynku jeden na jeden,
  • poprawka mapy (8) Temple Of Sand.efm,
  • poprawiony błąd resetowania maksymalnej ilości punktów akcji pokazywanych w grze,
  • poprawiony błąd z niemożliwością zniszczenia neutralnego ratusza (np: po graczu który opuścił grę),
  • wyeliminowany błąd zawieszania serwera podczas gdy zostanie zapełniona konsola,

Enemy Flag 1.6.4

  • optymalizacja prędkości działania gry (w „gorących” momentach nawet do 180%),
  • możliwość zdefiniowania kluczowych parametrów gry jednoosobowej,
  • pokazywanie limitu punktów akcji w grze,
  • pokazywanie aktualnego numeru tury rozgrywki,
  • odświeżenie oprawy graficznej,
  • nowe menu gry,
  • dodane alternatywne skróty klawiszowe dla wiadomości (ENTER), wiadomości drużynowych (BACKSPACE) oraz zakończenia tury (SPACJA),
  • przycisk wyjścia z gry,
  • możliwość wyboru detali gry,
  • możliwość wyłączenia podpowiedzi w grze,
  • możliwość pokazania ilości klatek,
  • możliwość wyłączenia ogranicznika klatek,
  • możliwość używania polskich znaków w wiadomościach,
  • poprawiony błąd z wyświetlaniem obszaru państwa w statystykach gry,
  • poprawiony błąd z nieprawidłowym łączeniem murów na krańcach mapy,
  • poprawiony błąd związany z niemożliwością przewinięcia wiadomości w czasie tury gracza,
  • filtrowanie anizotropowe tekstur,
  • drobne zabezpieczenia poprawiające stabilność gry i serwera,
  • dodano możliwość naprawy budynków,
  • dodano możliwość porzucenia sektora (przydane w grach drużynowych),
  • dodano dostęp zdalny do serwera gry przez WWW (port 47180),
  • optymalizacja protokołu sieciowego (spadek średniej ilości wysyłanych danych o ok. 20-40%),
  • dodana obsługa błędów serwera,
  • możliwość zdefiniowania serii map dla serwera poprzez oddzielenie ich nazw średnikami (mapy wybierane są losowe z dostępnej listy),
  • spore poprawki i optymalizacje algorytmu bota,
  • poziomy bota mają znaczenia,
  • ułatwione zamykanie serwera,
  • dodano komendę wiadomości z poziomu serwera (/say),
  • dodana komendę kończącą obecną rozgrywkę,
  • dodano komendę rozłączającą wszystkie boty lub wszystkich graczy,
  • możliwość zminimalizowania serwera do paska systemowego,
  • polskie opisy wyników działania komend serwera,
  • log serwera zapisywany jest do pliku z aktualną datą,
  • inne poprawki serwera,
  • nowe mapy i poprawki obecnych,
  • poprawki oraz uaktualnienie manuala,

Enemy Flag 1.6.3

  • udoskonalona rozgrywka drużynowa,
  • możliwość rejestracji gry na kilku serwerach gier,
  • poprawione zachowanie bota w sytuacji zagrożenia ratusza,
  • dokładniejsze obliczanie ilości przydzielanego złota graczowi,
  • pokazywanie aktualnego zużycia transferu,
  • pokazywanie danych dotyczących graczy na belce aplikacji serwera,
  • wyrzucanie bota z serwera w sytuacji oczekiwania na graczy gdy nie ma już wolnych miejsc a zostanie nawiązana próba połączenia do serwera,
  • czas oczekiwania na graczy zwiększa się o 5 sekund gdy do serwera dołączy się nowy gracz,
  • ogólne zwiększona spójność serwera,
  • skróty klawiszowe,
  • pokazywanie opóźnienia gracza do serwera obok nazwy gracza,
  • możliwość zmiany drużyny z poziomu gry,
  • zmienione ikony obrazujące dane gracza,
  • nowe mapy i poprawki obecnych,
  • płynne przejścia mapy gry między różnymi stanami rozgrywki,
  • zmienione czcionki,
  • pomniejsze poprawki grafiki,
  • zwiększony standardowy limit punktów akcji do 12,

Enemy Flag 1.6.2

  • kończenie gier drużynowych,
  • pokazywanie nazwy mapy przy rozpoczęciu gry,
  • dźwięk podczas dołączenia się nowego gracza do serwera,
  • możliwość rozpoczęcia szybkiej gry jednoosobowej z graczem komputerowym,
  • poprawiona inteligencja botów,
  • możliwość ustawienia sojuszu na serwerze do max. ilości graczy,
  • zwiększony limit armii do 150,
  • możliwość ustawienia wiadomości powitalnej serwera za pomocą zmiennej sv_message,
  • poprawione ikony w grze,
  • pokazywanie podpowiedzi po najechaniu na dane gracza,
  • możliwość obserwacji gry przez graczy wyeliminowanych lub dołączonych w czasie rozgrywki za pomocą zmiennej sv_forceenemy,
  • nowe mapy,
  • poprawiona animacja flagi na rogach murów,
  • inne zmiany i poprawki serwera dedykowanego,

Enemy Flag 1.6.1

  • gruntowna przebudowa serwera,
  • komputerowi gracze,
  • obcinanie górnych wpisów konsoli serwera po przekroczeniu 2000 linijek,
  • pokazywanie ilości przesyłanych danych,
  • optymalizacja protokołu sieciowego (wykluczenie przesyłania niektórych pakietów w sytuacjach tego nie wymagających),
  • dodano możliwość zapisania zawartości konsoli serwera,
  • dużo mniejszych poprawek serwera,
  • zmieniony ekran ładowania gry,
  • nie ładowanie dźwięków lub muzyki w przypadku ustawienia głośności na 0,
  • dodano kolorowe flagi na rogach murów,
  • balans cen i warunków początkowych,
  • zmienione dźwięki gry,
  • statystyki gry po zakończeniu tury przez ostatniego żywego gracza,
  • po zniszczeniu innego gracza jego budynki nie są niszczone a stają się neutralne,

Enemy Flag 1.6.0

  • nowa grafika,
  • nowe dźwięki,
  • wygładzanie krawędzi czcionek,
  • mapa ukształtowania terenu,
  • nowe oznaczenia granic oraz terenu państwa,
  • optymalizacja przesyłanych pakietów,
  • całkowicie zmieniony serwer dedykowany,
  • nowy loader,
  • poprawki tysiąca błędów i usterek,