Menu / szukaj

Historia wersji

Enemy Flag 1.7.7

  • poprawiono pomiar ilości klatek na sekundkę gry (FPS),
  • poprawiono działanie ogranicznika klatek w grze,
  • dodany skrót klawiszowy do wywołania okna z listą graczy (F9),
  • dodano pokazywanie możliwych skrótów klawiszowych w menu gry,
  • pokazywanie powodu rozłączenia gracz dla innych uczestników rozgrywki,
  • dodana ochrona przed flood’em zawierającym przeważającą ilość takich samych znaków w treści wiadomości,
  • poprawione wykrywanie polskich filtrze w filtrze przeciw przeklinaniu,
  • zmniejszona ilość bezczynnych tur potrzebnych do automatycznego rozłączenia gracza (4 -> 3),
  • zwiększona maksymalna ilość możliwych map zmiennej sv_map (32 -> 100),
  • poprawiony błąd powodujący liczne problemy z działalnością serwera gry po wyrzuceniu gracza komputerowego w trakcie trwającej rozgrywki,
  • poprawiono błąd związany z dodawaniem przedrostka AI. do nazwy gracza który opuścił grę w treści komunikatu, a w wyniku czego kontrolę nad jego rozgrywką przejął gracz komputerowy,
  • poprawiony błąd powodujący niedziałanie funkcji automatycznego rozłączania gracza w przypadku minięcia kilku tur bezczynności,
  • poprawiony błąd nieuwzględniający całkowitego limitu złota po otrzymaniu spadku za zabicie gracza,
  • poprawiony drobny błąd w edytorze plansz,
  • dodano brakujące tłumaczenie na język niemiecki,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.7.6

  • dodano system zgłaszania się klienta w celu eliminowania martwych połączeń TCP/IP w momencie nagłego zerwania połączenia,
  • rozłączanie grającego gracza w sytuacji braku aktywności przez 4 tury rozgrywki,
  • dokładniejsze komunikaty w sytuacji gdy nie można podłączyć się do serwera gry,
  • rozszerzenie działania filtru zakazanych słów na nazwę gracza,
  • zaostrzenie działania filtru przeciw flood’owaniu,
  • znaczne poprawienie skuteczności działanie filtru przeciw flood’owaniu oraz przeklinaniu,
  • zwiększona kara za flood (3min -> 5 min),
  • możliwość założenia nieskończonego czasowo ban’a na dany adres IP,
  • ułatwione dodawanie nieskończonego przedziału czasowego dla komend /mute, /disc, /addwatch poprzez podanie parametru czasu wynoszącego -1,
  • zwiększony maksymalny dozwolony czas ban’owania danego adresu IP (24h -> 48h),
  • zmniejszony wymagany poziom doświadczenia na niepowiedzenie się ataku przeciwnikowi (125 -> 100),
  • zmniejszony minimalny poziom prawdopodobieństwa na udanie się ataku (50% -> 40%),
  • zmniejszona cena ratusza w złocie (550 -> 500),
  • możliwość odświeżenia listy serwerów tylko raz na 3 sekundy,
  • domyślne dołączenie pliku filtru przeciw przeklinaniu,
  • dodana nowa mapa: (12) Lost World.efm,
  • dodane 3 nowe mapy autorstwa gracza Hlaan: (2) Another Size.efm, (4) Clover.efm, (8) Grande.efm,
  • poprawiony błąd powodujący zerowanie się ilości wydobytego złota w statystykach końcowych,
  • poprawione błędy związane z niepotrzebnym wysyłaniem kilku pakietów danych,
  • wiele innych drobnych modyfikacji i poprawek,

Enemy Flag 1.7.5

  • dodawanie numeru gracza do jego nazwy w przypadku pojawienia się dwóch o identycznych nazwach,
  • zwiększone zabezpieczenia przesyłanego do serwera hasła w trakcie logowania,
  • informacje na temat przyczyny rozłączenia z serwerem,
  • szybsze pojawianie się oraz zanikanie okien informacyjnych gry,
  • czarny kolor kropki opóźnienia (pingu) symbolizuje osiągnięcie maksymalnego czasu opóźnienia,
  • zmniejszone restrykcje dotyczące wyrzucenia z serwera w stosunku do graczy o bardzo złym połączeniu,
  • krawędzie mapy nie dają możliwość przejęcia sektora (zachowanie identyczne jak w przypadku ozdób terenu),
  • drobna poprawka warunku stawiania murów przez graczy komputerowych,
  • poprawiony błąd powodujący liczne błędy oraz pokazywanie terenu wroga podczas opuszczenia serwera przez jednego z graczy w trakcie rozgrywki,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.7.4

  • dodana niemiecka wersja językowa gry,
  • pomiar opóźnienia zwiększony z 2 do 5 sekund,
  • automatyczne wyrzucanie graczy z serwera u których trzykrotnie został przekroczony czas odpowiedzi pakietu,
  • automatyczne blokowanie wysyłania wiadomości graczowi za flood’owanie,
  • automatyczne blokowanie wysyłania wiadomości graczowi za przeklinanie,
  • automatyczne wyrzucanie gracza z serwera za nagminne łamanie kar za flood’owanie oraz przeklinanie,
  • poprawione rozmieszczenie źródeł na mapach generowanych losowo,
  • możliwe umieszczenie gracza na granicy mapy w mapach generowanych losowo,
  • dodana komenda umożliwiająca zbanowanie danego adresu IP bez konieczności rozłączania gracza (/addwatch),
  • dodana komenda usuwająca wszystkie adresy IP z listy obserwowanych (/unwatch_all),
  • zakańczanie rozgrywki w sytuacji wyłączenia serwera (nie powoduje błędnego naliczenia punktów rankingu),
  • wiadomości gracza z zablokowaną możliwością pisania nie są dłużej pokazywane w konsoli serwera,
  • zwiększona ilość przydzielanego doświadczenia za zniszczenie baraku (5 -> 8),
  • zmniejszona ilość przydzielanego doświadczenia za przejęcie sektora (2 -> 1,5),
  • poprawiona mapa (12) Temple Of Sand.efm,
  • dodana nowa mapa (10) Colloseum.efm,
  • poprawiony błąd związany z nieodgrywaniem dźwięku akcji przy zajściu podwójnego zdarzenia na mapie,
  • poprawiony błąd związany z wysłaniem komunikatu o opuszczeniu gry przez gracza przy nieudanej próbie wejścia gracza na serwer,
  • poprawiony błąd mogący powodować kilkukrotne, nieprawidłowe naliczenie punktów rankingu,
  • poprawiony błąd powodujący dodawanie dodatkowych 10 sek. do czasu oczekiwania na graczy przy nieudanej próbie wejścia gracza na serwer,
  • poprawiony błąd związany z błędnym wyświetlaniem czasu w sytuacji zdefiniowania nieograniczonego przedziału w komendzie /watchip_list,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.7.3

  • automatyczne pobieranie map,
  • nowe, szczegółowe statystyki po zakończeniu gry,
  • uwzględnianie w statystykach gry kolejności wyeliminowania graczy,
  • nowy system rankingowy,
  • włączenie map losowych do gier rankingowych,
  • włączenie rozgrywek drużynowych do gier rankingowych,
  • dodany okres ochrony (4 tury) dla gier rankingowych,
  • dodane menu gry (klawisz ESC lub F10),
  • dodana lista graczy wraz z szczegółowymi danymi,
  • zmieniona grafika tła,
  • zmieniona grafika okien informacyjnych,
  • zmieniona czcionka,
  • pełna obsługa polskich znaków,
  • pokazywanie nazwy schematu na belce okna mapy w przypadku mapy losowej,
  • wygaszenie nagłówków pustych drużyn,
  • pokazywanie nazwy serwera na belce okna,
  • ponawianie próby aktualizacji rankingu graczy w sytuacji niepowodzenia,
  • dodane informacje o całkowitej liczbie zaakceptowanych połączeń serwera,
  • pokazywanie numeru połączenia gracza,
  • pokazywanie statusu logowania na liście graczy,
  • możliwość odnoszenia się do gracza za pomocą jego nazwy w komendach tego wymagających,
  • informacja w konsoli o pobieraniu pliku mapy przez gracza,
  • informacja w konsoli o zakończeniu gry,
  • usunięte komendy klienta /index oraz /ping,
  • możliwość nie powiedzenia się ataku w sytuacji dużych różnic w doświadczeniu między graczami,
  • zmniejszenie ilości przydzielanego doświadczenia za sektory/budynki neutralne (50% -> 25%),
  • zmniejszenie ilości doświadczenia za zbudowanie budynku (1 -> 0.5),
  • uszkodzona kopalnia wydobywa tyle złota ile kopalnia postawiona w miejscu bez złoża,
  • uszkodzona kopalnia postawiona w miejscu bez złoża nie wydobywa złota,
  • uszkodzony barak nie daje dodatkowego wojska przy budowie następnego,
  • uszkodzona wieża obserwacyjna ma zmniejszony promień widoczności,
  • tańsza naprawa budynków oraz ratusza,
  • zwiększony całkowity limit armii (150 -> 200),
  • losowanie złóż na mapach losowych wokół pozycji startowych graczy,
  • różne początkowe kształty państw na mapach losowych,
  • poprawiony schemat mapy losowej winter.rmg,
  • nowy schemat mapy losowej,
  • poprawiona pozycja gracza południowego na mapie (6) Patch Of Deatch.efm,
  • poprawiona mapa (12) Outpost.efm,
  • nowa mapa (3) Valley Of Death.efm,
  • aktualizacja biblioteki fmod do wersji 3.75,
  • poprawione wyświetlanie listy kolorów państwa gracza,
  • poprawione działanie listy serwerów gier,
  • poprawione błędne wartości zmiennych sv_autoai oraz sv_bestmap przy tworzeniu serwera dedykowanego,
  • poprawiony błąd uniemożliwiający wyświetlenie zawartości zmiennej sv_teams w trakcie aktywnej gry,
  • poprawiona animacja okien informacyjnych,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.7.2

  • dodana możliwość zalogowania się do gry na podstawie konta w serwisie,
  • dodane gry rankingowe,
  • screenshot’y oraz logi serwera zapisywane są w osobnych folderach,
  • oznaczenie graczy zalogowanych,
  • zmieniony sposób pokazywania zaznaczonego gracza na mapie,
  • poprawione wybieranie najlepszej mapy,
  • zmieniony sposób traktowania map losowych podczas wybierania najlepszej mapy,
  • zmienione parametry cenowe murów,
  • nieznacznie obniżony koszt naprawy budynków,
  • nowy, zaawansowany algorytm przejmowania sektorów dla graczy komputerowych,
  • inne drobne poprawki gracza komputerowego,
  • nowe mapy: (4) Goldrush.efm, (12) Outpost.efm,
  • zmieniona forma manual’a,
  • dwujęzyczny instalator,
  • poprawione nie przetłumaczone nagłówki listy serwerów dla wersji angielskiej gry,
  • poprawiony błąd związany z nie odświeżaniem listy graczy po zdjęciu obserwacji z adresu IP jednego z graczy,
  • poprawiony błąd z sporadycznym nie akceptowaniem pierwszego pakietu informacji o mapie,
  • poprawiony błąd z nie reagowaniem komendy /mute na graczu którego adres IP jest aktualnie obserwowany,

Enemy Flag 1.7.1

  • dodana mgła wojny,
  • dodana lista serwerów,
  • poprawione tła map losowych,
  • drobne poprawki graficzne,
  • drobne poprawki dźwięków,
  • inne drobne poprawki wyświetlania elementów gry,
  • możliwość wyboru map losowej w grze dla jednego gracza oraz przy tworzeniu serwera,
  • możliwość uruchomienia serwera na dowolnym porcie (sv_port),
  • możliwość uruchomienia kilku serwerów równolegle (na różnych portach),
  • dodana możliwość ban’owania konkretnych adresów IP,
  • zablokowanie wysyłania wiadomości kojarzone z IP a nie graczem,
  • podgląd i zarządzanie obserwowanymi (mute & ban) adresami IP (/watchip_list),
  • możliwość wyłączenia zastępowania gracza graczem komputerowym (sv_autoai),
  • możliwość wyłączenia inteligentnego wyboru map (sv_bestmap),
  • możliwość dodania bota do konkretnej drużyny po przez opcjonalny parametr,
  • wypowiedzi zawierające słowa z listy słów zakazanych nie są wyświetlane,
  • możliwość wywołania poprzedniej komendy serwera za pomocą kursorów góra/dół w linii komend,
  • zmniejszona ilość losowanych złóż na mapach losowych,
  • zmniejszona ilość przydzielanego doświadczenia za zniszczenie ratusza (20->15),
  • zmniejszona ilość przydzielanego doświadczenia za wyeliminowanie gracza (30->20),
  • przydzielanie 2 sztuk złota co rundę,
  • poprawiony warunek budowy kopalń przez graczy komputerowych,
  • zmodyfikowana mapa (12) Temple of Sand.efm,
  • poprawiona mapa (12) Tropical World.efm,
  • nowa mapa (4) Trapped.efm,
  • nowa mapa (2) Jungle.efm,
  • poprawiony błąd z nie wyrzucaniem graczy komputerowych po graczach którzy opuścili grę,
  • poprawiony błąd z niemożliwością pisania wew. drużyny graczowi wyeliminowanemu,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.7.0

  • zwiększona ilość graczy rozgrywających grę do 12,
  • zwiększona ilość osób przebywających na serwerze gry do 24,
  • zwiększona ilość drużyn do 6,
  • dodana możliwość handlu w trybie drużynowym,
  • możliwość wyboru koloru państwa,
  • po wyjściu gracza w trybie drużynowym kontrolę nad rozgrywką przejmuje gracz komputerowy,
  • pokazywanie przyrostu punktów akcji oraz złota po zakończonej turze,
  • pokazywanie drużyn graczy w komunikacie mówiącym o wyeliminowaniu gracza,
  • generator map losowych (nazwa mapy: „(RMG)”),
  • dodane menu główne gry,
  • zmieniony ekran ładowania gry,
  • dodane okna informacyjne,
  • dodane schematy gry dla 12 graczy,
  • możliwość wyboru filtrowania tekstur,
  • drobne poprawki programu konfiguracji gry,
  • zróżnicowany kolor granicy i obszaru państwa (różne odcienie),
  • płynne przejście między kolejnymi poziomami wielkości płomienia uszkodzonych budynków,
  • oznaczenie na liście graczy osób z zablokowaną możliwością wysyłania wiadomości,
  • widoczność paska mocy wrogich budynków dla graczy grających jak i obserwatorów,
  • oznaczenie gracza na liście osób którego sektor aktualnie jest zaznaczony na mapie,
  • pokazywanie ilości graczy w grze,
  • zmieniona faktura terenu mapy,
  • zmniejszona przeźroczystość obszaru mapy,
  • zmiana sposobu pulsacji obszaru gracza wykonującego ruch,
  • ciągłe pokazywanie drużyny graczy neutralnych,
  • wyświetlanie nazwy mapy na belce okna mapy,
  • pokazywanie współrzędnych zaznaczonego pola mapy,
  • poprawki wielu elementów graficznych,
  • zwijanie listy graczy w grze w zależności od ich ilości,
  • wiadomości zawierające same znaki spacji nie są wysyłane,
  • dodane dialogi otwórz/zapisz w edytorze map,
  • większy wpływ wybranego poziomu detali na grafikę w grze,
  • nowa komenda dla graczy (/time) pokazująca aktualny czas na serwerze gry,
  • losowanie najbardziej odpowiedniej mapy pod względem ilości grających osób w sytuacji gdy zdefiniowanych jest kilka map,
  • ujednolicenie formatu podawania czasu w grze i na serwerze,
  • pomocnicze informacje podczas blokowania/odblokowania możliwości wysyłania wiadomości danemu graczowi,
  • możliwość podawania czasu zablokowania wysyłania wiadomości w minutach i sekundach,
  • przeniesienie wszystkich danych statystycznych serwera do komendy /info,
  • przeniesienie listy graczy serwera do komendy /players,
  • pokazywanie adresu IP graczy na liście graczy serwera,
  • zablokowana możliwość zmiany ilości drużyn podczas trwającej rozgrywki,
  • możliwość zmiany rozmiaru okna konsoli serwera,
  • możliwość rozpoczęcia ataku od pojedynczego sektora jeśli znajduje się na nim ratusz,
  • możliwość naprawy ratusza (dużo gorszy współczynnik opłacalności niż dla innych budynków),
  • zmniejszona ilość przydzielanych punktów akcji zależnych od posiadanego terenu (1/40 -> 1/50),
  • zmniejszona ilość punktów akcji na starcie rozgrywki (10 -> 8),
  • zmniejszona ilość złota na starcie rozgrywki (500 -> 400),
  • zmniejszona ilość przydzielanego doświadczenia za zniszczenie ratusza (30 -> 20),
  • przydzielanie doświadczenia za zniszczenie gracza (30),
  • ujednolicenie ilości przyznawanego doświadczenia za odpowiednie akcje na sektorach/budynkach neutralnych (50% doświadczenia docelowego),
  • zmniejszona ilość otrzymywanego złota od wyeliminowanego gracza (25% -> 20%),
  • ratusz nie wydobywa złota,
  • zmieniony i poprawiony warunek stawiania kopalń przez boty,
  • ujednolicona procedura szukania miejsca na budynki przez boty,
  • udoskonalony warunek budowy murów przez boty,
  • zmieniony warunek stawiania nowego ratusza przez boty,
  • poprawione zachowanie bota w sytuacji zablokowania go przez sojusznika,
  • dłuższa rozbudowa państwa bota przed przystąpieniem do ataku,
  • burzenie budynków w sytuacji braku armii oraz miejsca na nowy barak,
  • handel botów,
  • inne znaczące poprawki ogólnego algorytmu gracza komputerowego,
  • poprawki bieżących map,
  • nowe mapy,
  • nowe ozdoby terenu,
  • optymalizacja wyszukiwania graczy po stronie klienta i serwera,
  • optymalizacja rysowania grafiki gry,
  • optymalizacja dostępu do danych gry,
  • optymalizacja pakietu informującego o ilości graczy (ok. 45% spadek rozmiaru),
  • uporządkowana struktura zasobów gry,
  • uzupełnienie manual’a,
  • poprawiony błąd powodujący niepotrzebnie wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź serwera po podłączeniu się do niego,
  • poprawiony błąd związany z budowaniem kopalń przez boty w sytuacji zagrożenia jedynego ratusza,
  • poprawiony błąd związany z błędnym pokazywaniem pinga ostatniego gracza na liście,
  • poprawiony błąd związany z wyświetlaniem tury nr. 1 u graczy tuż po uruchomieniu serwera,
  • poprawione błędy literowe,
  • setki innych drobnych zmian i poprawek,