Menu / szukaj

Historia wersji

Enemy Flag 1.8.8

  • zmieniony kompilator (Borland Turbo Delphi Explorer),
  • dodany pasek mocy dla budynków neutralnych,
  • dodane zmienne odcienie przeszkód terenu,
  • edytor poziomów nie wymaga dłużej zamknięcia gry,
  • możliwość zmiany ikony serwera w zasobniku systemowym (zmienna sv_icon),
  • zmienna serwera sv_maxplayers nie odgrywa roli przy dodawaniu gracza komputerowego,
  • możliwość tworzenia komentarzy w plikach konfiguracji przy pomocy znaku średnika,
  • możliwość włączenia/wyłączenia automatycznego zapisywania logów z okna konsoli serwera (zmienna sv_savelogs),
  • dodano pokazywanie daty przy wpisach w konsoli serwera,
  • dodane menu kontekstowe do ikony serwera w zasobniku systemowym z najczęstszymi wykonywanymi poleceniami,
  • drobne optymalizacje aplikacji serwera gry,
  • zwiększony limit map biorących udział w cyklu zapisanym w zmiennej sv_map (256 -> 8192),
  • dodana komenda /add_maps dopisująca do zmiennej sv_map serię map według zadanej maski,
  • zmieniona ilość punktów akcji przydzielanych za posiadany teren w zależności od typu sektorów wchodzących w jego skład (1/40 za pola wewnętrzne, 1/80 za pola zewnętrzne),
  • zwiększona ilość doświadczenia przyznawanego za zniszczenie baraku (8 -> 10),
  • zwiększona ilość dodatkowego wojska przy zakupie baraku za każdy inny już posiadany (1 -> 2),
  • szybsze budowanie kopalni przez graczy komputerowych w grach drużynowych,
  • poprawione stawianie murów przez graczy komputerowych,
  • budowanie murów na granicach państw przez graczy komputerowych w sytuacji nie możliwości wykonania innego ruchu,
  • inne zmiany graczy komputerowych,
  • zmieniona składnia zdarzenia wtyczki OnLoad (dodany parametr wersji gry),
  • zdarzenia wtyczki oraz funkcje zwrotne wywoływane są w konwencji stdcall,
  • poprawiony błąd w funkcji zdarzenia wtyczki ClientCustomCommand,
  • poprawiony błąd związany z zawieszaniem się gry w sytuacji posiadania dużej ilości map w katalogu gry,
  • poprawiony błąd związany z nie wyświetlaniem wszystkich dostępnych map przez komendę serwera maps_list,

Enemy Flag 1.8.7

  • dodane mechanizmy mające na celu polepszenie komfortu połączenia dla graczy biorących udział w grze,
  • dodana obsługa scenariuszy (w fazie testowej),
  • dodanie do statystyk końcowych informacji o turze w której zginął dany gracz,
  • gracze którzy opuszczą grę przed czasem są uwzględniani w statystykach końcowych,
  • odświeżony wygląd gry,
  • dodana komenda dla graczy pokazująca aktualnie używane wtyczki po stronie serwera gry (/plugins),
  • odczytywanie sumy kontrolnej mapy przez serwer następuje wyłącznie w momencie jej zmiany,
  • znaczna rozbudowa systemu wtyczek dla serwera,
  • dodana możliwość kontroli pewnych funkcji serwera z poziomu wtyczki,
  • modyfikacja zdarzenia OnClientConnect w mechanizmie wtyczek,
  • rozszerzona komenda /addbot o trzeci parametr określający ilość dodawanych graczy komputerowych,
  • komenda /disc wydana bez parametru rozłącza ostatniego gracza który dołączył do serwera,
  • poprawiona i rozbudowana procedura rozpoczynania rozgrywki,
  • podniesiony próg doświadczenia wymagany do obecności nieudanych ataków u wroga (75 -> 100),
  • możliwość wyburzenia ratusza w przypadku posiadania więcej niż jednego,
  • usunięte porzucanie sektorów przez zablokowanego gracza komputerowego,
  • zmieniona taktyka budowania baraków przez bota,
  • zmieniona taktyka budowania ratuszy przez bota,
  • inne zmiany gracza komputerowego,
  • nowa mapa: (8) Cast Away.efm,
  • poprawione wycieki pamięci serwera,
  • inne zmiany,

Enemy Flag 1.8.6

  • większe rozstrzelenie złóż na mapach losowych,
  • bardziej przypadkowe ułożenie graczy na mapach losowych w sytuacji gry jeden na jeden,
  • wyeliminowanie tworzenia się „więzień” w rogach map losowych,
  • inne poprawki i udoskonalenia generatora map losowych,
  • zamieniona funkcja pokazywania zaznaczenia sojuszników na wysłanie jednorazowego oznaczenia na mapę (środkowy przycisk myszy),
  • znaczny wzrost wydajności wyświetlania ekranu gry (ok. +50% więcej klatek na sekundę),
  • nowe komendy dla klienta gry: /motd oraz /uptime,
  • złączenia wysyłanych podwójnych pakietów danych,
  • możliwa szybsza zmiana trybu obserwatora oraz drużyny (3 sek. -> 2 sek.),
  • rzadsze pełne odświeżanie listy serwerów (10 sek. -> 20 sek.),
  • dłuższe wyświetlanie wiadomości powitalnej serwera (8 sek. -> 10 sek.),
  • możliwość wyeksportowania mapy kolorów w edytorze (komenda /saveclmap),
  • dodana obsługa zewnętrznych wtyczek do serwera,
  • zmieniony system wykrywania i karania za flood i przeklinanie,
  • dodana zmienna sv_requirelogin pozwalająca na wymuszenie zalogowania graczy wchodzących na serwer gry,
  • w przypadku próby wyłączenia serwera na którym przebywają gracze przywoływany jest komunikat potwierdzający,
  • przy wejściu nowego gracza dodatkowe 10 sekund dodawane jest do czasu oczekiwania tylko wtedy gdy pozostały czas jest mniejszy niż 60 sekund,
  • zwiększona maksymalna ilość map definiowanych w zmiennej sv_map (100 -> 256),
  • wydłużony czas przed wyrzuceniem gracza z powodu przekroczonego czasu oczekiwania na odpowiedź (30 sek. -> 35 sek.),
  • zwiększona ilość bezczynnych tur przed wyrzuceniem gracza z serwera (3 -> 4),
  • zwiększona ilość linii pokazywanych w konsoli dostępu zdalnego (200 -> 512),
  • zwiększona ilość historii komend konsoli serwera (16 -> 64),
  • poprawione i usprawnione działanie historii komend konsoli serwera,
  • niższa granica poziomu doświadczenia od której wrogowi może nie powieść się atak na teren gracza (100 -> 75),
  • zmniejszony próg od którego dodawane są punkty akcji za ilość terenu (5% -> 4%),
  • zmniejszona cena ratusza (punkty akcji: 10 -> 8, armia: 8 -> 6),
  • poprawiony mechanizm wyburzania budynków przez bota,
  • w sytuacji zablokowania możliwości ataku gracz komputerowy przekazuje złoto sojusznikom bez względu na ich sytuację materialną,
  • nowe oraz poprawione zachowania bota w sytuacji zablokowania ataku (np.: porzucanie sektorów oraz ich późniejszy atak),
  • nowe nazwy dla botów,
  • poprawiony błąd w sytuacji w której bot nie mający armii nie budował baraków na złożach złota,
  • inne udoskonalenia gracza komputerowego,
  • dodane nowe mapy: (16) Meteor.efm, (16) Underground.efm, (16) Castle.efm,
  • dołączone najlepsze plansze z konkursu map: (16) Bloody Paradise.efm, (15) Pentagon.efm, (12) Market Place.efm, (16) Strange Mountain.efm,
  • wyeliminowane liczne błędy powodujące wycieki pamięci serwera,
  • poprawiony błąd związany z zapisywaniem zrzutów ekranu jako pliki mapy bitowej o 32bitowej głębi kolorów,
  • poprawiony błąd rozbieżności ceny naprawy widniejącej w grze a rzeczywistej,
  • poprawiony błąd umożliwiający utworzenie wiadomości przekraczającej maksymalną dopuszczalną długość,
  • szereg innych zmian,

Enemy Flag 1.8.5

  • zwiększona ilość mogących jednocześnie prowadzić rozgrywkę graczy (12 -> 16),
  • zwiększona maksymalna ilość osób mogących jednocześnie przebywać na serwerze (24 -> 26),
  • zwiększona ilość drużyn (6 -> 8),
  • szeroko zakrojone optymalizacje niemal całego kodu gry (znacznie zmniejszona ilość operacji kopiowania w pamięci),
  • nowy wygląd pozycji startowych dla map losowych,
  • uaktualnione losowane ozdoby terenu dla map losowych,
  • pokazywanie pozycji zaznaczenia graczy z drużyny,
  • podczas rozpoczynania gry zaznaczenie ustawiane jest na ratusz gracza,
  • uaktualnione schematy gry jednoosobowej (11 nowych),
  • dodano nowe ozdoby terenu,
  • napisanie nowej wiadomości powoduje przewinięcie okna wiadomości na sam dół,
  • informacja o wersji protokołu gry z jakim łączy się gracz do serwera,
  • zmienna sv_fastbotprocessing pozwalająca na szybkie przetwarzanie akcji botów w sytuacji gdy nie jest ona widoczna dla żadnego z graczy,
  • domyślnie włączony mechanizm antilag dla serwera gry,
  • poprawiony handel graczy komputerowych,
  • nowe nazwy dla graczy komputerowych,
  • dwie nowe mapy: (16) Four Elements.efm, (16) Oasis.efm,
  • poprawione wykrywanie domyślnego języka gry w zależności od wersji językowej systemu operacyjnego,
  • inne drobne zmiany i usprawnienia,

Enemy Flag 1.8.4

  • alfabetyczne sortowanie listy serwerów gier wg. ich nazw,
  • kliknięcie na nazwę gracza w momencie aktywnego pola chat’u powoduje dopisanie się jego nazwy do wiadomości,
  • poprawione zabezpieczenie przed dwukrotnym uruchomieniem gry,
  • pokazywanie aktualnego transferu pakietów na belce statusu serwera,
  • dodana komenda /mute_all blokująca możliwość wysyłania wiadomości dla wszystkich graczy,
  • punkty akcji za teren przyznawane są dopiero powyżej 20 posiadanych sektorów (5% terenu),
  • zmniejszona ilość przyznawanych punktów akcji za teren (1/50 -> 1/60),
  • zmniejszona początkowa ilość złota (400 -> 350),
  • zmniejszona ilość przydzielanego doświadczenia za zniszczenie muru (10 -> 5 dla drewnianego, 15 -> 10 dla kamiennego),
  • zmniejszona minimalna szansa na udany atak (40% -> 30%),
  • zwiększona ilość punktów akcji przyznawana za ratusz (0,8 -> 0,9),
  • rozsądniejsze budowanie kopalń przez boty w grze drużynowej,
  • szybsze przechodzenie do ataku graczy komputerowych,
  • drobne poprawki w handlu graczy komputerowych,
  • nowa mapa (4) Sunrise.efm,
  • inne zmiany,

Enemy Flag 1.8.3

  • udoskonalenia protokołu sieciowego,
  • liczne usprawnienia listy serwerów,
  • drobne uaktualnienia edytora poziomów,
  • poprawiony błąd protokołu sieciowego związany z niewrażliwością na dzielenie pakietów danych,
  • poprawiony błąd związany z brakiem czyszczenia bufora danych przy błędnym odczycie pakietu na protokole UDP,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.8.2

  • system anti lag w postaci możliwości wyłączenia kontroli zasad gry po stronie klienta (zmienna cv_allownocgc),
  • domyślne wybranie języka gry zgodne z językiem systemu operacyjnego,
  • poprawione wyświetlanie ramek podpowiedzi,
  • drobne zmiany graficzne,
  • drobne poprawki w animacjach,
  • zapisywanie do pliku konfiguracji parametrów których kontrola umożliwiona jest w grze (poziom głośności, ustawienia gry jednoosobowej),
  • przycisk funkcji przekazywania złota jest wygaszony jeśli gracz nie znajduje się w drużynie,
  • nieskończony czas tury w grze jednoosobowej,
  • poprawki w działaniu serwera gry jednoosobowej,
  • po skończonej partii gry jednoosobowej czas oczekiwania do następnej został zwiększony do 1 minuty,
  • przy wyjściu gracza z gry jego teren i budynki są usuwane z mapy,
  • gracz który opuścił grę, a nie został wyeliminowany przedtem, nie jest uwzględniany w statystykach końcowych,
  • poprawiona detekcja i odczyt danych z kolejnych pakietów danych podczas przesyłania zlepionych porcji danych,
  • poprawiony mechanizm translacji programu konfiguracyjnego gry,
  • inne drobne zmiany i poprawki mniejszych błędów,

Enemy Flag 1.8.1a

  • dodana szczegółowa obsługa błędów odczytu pakietu danych,

Enemy Flag 1.8.1

  • dodana kontrola numeru tury w komendzie ją kończącą w celu eliminacji przenikania pakietów do sąsiednich tur gry,
  • drobne zmiany w interface gry,
  • dodana synchronizacja wątków przetwarzania pakietów danych,
  • pokazywanie nazwy serwera na belce przeglądarki w konsoli dostępu zdalnego do serwera,
  • poprawiona komenda serwera /maps_list,
  • zmniejszona cena kopalni w punktach akcji (6 -> 5),
  • poprawiony błąd powodujący brak komunikatu o wyjściu gracza jeśli wyjście nastąpiło z innego powodu niż normalne odłączenie od serwera,
  • poprawiony błąd powodujący niwelowanie pakietu kluczowego wyglądu mapy,
  • poprawiony błąd powodujący nie odświeżanie się otwartej listy graczy w momencie jej zmiany,
  • poprawiony błąd nie odtwarzania dźwięku w momencie wyjścia gracza z gry przy jednoczesnym przejęciu kontroli nad grą przez bota,
  • wyodrębnienie video tutoriala z pakietu instalacyjnego gry na serwer www,
  • inne drobne poprawki,

Enemy Flag 1.8.0

  • binarny protokół przesyłania danych (spadek rozmiaru pakietu o ok. 35%),
  • szyfrowanie pakietów,
  • szybsze generowanie i przetwarzanie pakietów danych,
  • nowa, zagnieżdżona w grze lista serwerów gier,
  • zawsze aktualne dane na liście serwerów gier,
  • pokazywanie na liście serwerów gier ilości drużyn, aktualnej tury, opóźnienia,
  • odciążenie serwera lobby gier,
  • możliwość niepokazywania serwerów gier dla których nie udało się pobrać szczegółowych danych,
  • lista ulubionych serwerów gier,
  • zmieniony moduł tworzenia gier jednoosobowych,
  • szybkie przetwarzanie akcji botów których ruch nie wpływa na stan mapy gracza w grach jednoosobowych,
  • drobne usprawnienia w grach jednoosobowych,
  • skrócenie czasu oczekiwania na rozpoczęcie gry jednoosobowej (20 -> 10 sek.),
  • zwiększona ilość kolorów państwa do 216 pozycji z pełnej palety barw,
  • pokazywanie wybranego koloru gracza na liście wysłanych przez niego wiadomości,
  • pokazywanie ilości osób w drużynie obok jej nagłówka na liście graczy,
  • dostęp do większej ilości funkcji z menu głównego gry,
  • zwiększony limit długości wysyłanych wiadomości (250 -> 300 znaków),
  • możliwość szybszego przewijania okna wiadomości,
  • nowe tło główne gry,
  • nowy podkład muzyczny,
  • zmienione niektóre dźwięki gry,
  • możliwość kontroli głośności dźwięków w grze (klawisze F5, F6),
  • możliwość kontroli głośności muzyki w grze (klawisze F7, F8),
  • zmienione oznaczenie drużyn w wszystkich występujących miejscach na cyfry rzymskie,
  • nie pokazywanie współrzędnych zaznaczone pola obserwatorom w czasie trwającej rozgrywki,
  • zmieniony kolor wiadomości wewnątrz drużyny na żółty,
  • inne oznaczenie na mapie gracza wyeliminowanego,
  • polecenie ataku przypisane do PPM,
  • możliwość zmiany drużyny przy pomocy klawiszy 0 do 6,
  • pokazywanie czasu przebywania na serwerze danego gracza na liście graczy,
  • pokazywanie zajętego przez gracza miejsca w końcowych statystykach gry,
  • poprawa mechanizmu odtwarzania dźwięków i muzyki,
  • natychmiastowe ładowanie podkładu muzycznego gry,
  • płynna animacja pojawiania się i znikania sektorów na mapie,
  • dodana animacja zmiany stanu posiadanych surowców,
  • inne oznaczenie opóźnienia gracza komputerowego w celu jego jednoznacznej identyfikacji na liście graczy,
  • pokazywanie flagi na wszystkich murach a nie tylko na tych będących na granicy państwa,
  • zmieniona grafika ukazująca wykonany przez gracza ruch na mapie,
  • inny dźwięk opuszczania gry przez gracza niż przy jego wejściu do gry,
  • intensywniejsze pola znajdujące się za mgłą wojny,
  • inne drobne poprawki graficzne,
  • zmniejszenie ilości zajmowanej pamięci przez grę,
  • możliwość wyboru jakości odtwarzanych dźwięków,
  • gruntownie zmieniony i uproszczony system konfiguracji serwera (inne znaczenie komendy /exec),
  • komenda /exec wykonuje rozkazy serwera zawarte w zewnętrznym pliku a nie ładuje już więcej pliku konfiguracji,
  • szybsze działanie serwera dedykowanego,
  • możliwość rejestracji serwera gry aż na 8 serwerach lobby,
  • bardziej rozbudowany mechanizm komunikatu powitalnego serwera (seria zmiennych sv_motdX),
  • możliwość zdefiniowania portu dla dostępu zdalnego do serwera,
  • gry w których pozostali sami gracze komputerowi na skutek opuszczenia gry grających są automatycznie kończone,
  • podczas dodawania gracza komputerowego czas oczekiwania na graczy nie jest przedłużany,
  • wyeliminowanie kilku zbędnie przesyłanych pakietów danych,
  • nie wpuszczanie na serwer graczy bez wybranej nazwy,
  • możliwość podania pustego parametru dla zmiennej w celu jej wyczyszczenia,
  • poprawiona obsługa błędów na serwerze,
  • za każde 2 nieudane ataki wroga dodawany jest 1 żołnierz do armii,
  • obniżony wymagany próg doświadczenia do wybudowania ratusza (175 -> 150),
  • zmniejszony poziom różnicy w doświadczeniu gwarantujący udany atak (20% -> 15%),
  • zwiększona bezwzględna szansa na nieudany atak sektora (0.25 -> 0.4),
  • zwiększona bezwzględna szansa na nieudany atak ratusza (1.5 -> 1.6),
  • od uzależnienie wersji gry od kompatybilności protokołu różnych jej wersji,
  • bezpośrednie uruchamianie samej gry, brak wymaganej ingerencji programu konfigurującego,
  • video tutorial dodany do manuala,
  • uaktualniony manual o nowe elementy gry, obsługę modyfikacji oraz serwera dedykowanego,
  • drobna poprawka mapy (12) Lost World.efm,
  • usunięta obsługa rankingu graczy,
  • usunięty okres ochronny,
  • wyeliminowane częste błędy podczas gry,
  • poprawiony brak dźwięku rozjeżdżania się okien gry w momencie rozłączenia gracza,
  • poprawione znikanie menu głównego przy dwukrotnym rozłączeniu gracza,
  • poprawiony błąd umożliwiający odnoszenie się w wiadomościach do tablicy językowej gry,
  • poprawiony sposób obliczania średniego opóźnienia na serwerze,
  • poprawione inne drobne błędy i niedociągnięcia,
  • nowe ikony,
  • kompatybilność z systemem Microsoft Windows Vista,
  • bardzo dużo innych drobnych zmian i poprawek całej gry,