Menu / szukaj

2 słowa o bocie

Jak się okazuje, nawet najstarsi gracze mają z tym pewien problem. Mianowicie czym dokładnie różni się AI1 od AI10? Wszystkie boty z całego zakresu poziomu trudności korzystają z dokładnie tego samego algorytmu. Jedyną różnicą w samym rdzeniu bota jest to że AI10 szybciej zaczyna szukać wroga a niżeli AI1, ale to jest kosmetyka. Główna różnica polega na ilości przyznawanych zasobów. Poziom 1 nie różni się niczym pod tym względem od zwykłego gracza, każdy następny dostaje bonusowe punkty akcji, złoto oraz armię. Końcowy AI10 otrzymuje +25% do każdego z wcześniej wymienionych zasobów. Jeśli kogoś interesują szczegóły obliczane jest to z następującego wzoru:

współczynnik = 1 + poziom*0,02778

gdzie poziom jest liczbą z zakresu 0-9 (AI1-AI10), a docelowy współczynnik to liczba razy jaką mnożony jest konkretny zasób w grze.

Oczywiście sytuacją idealną było by aby lepszy gracz komputerowy po prostu lepiej grał, nie mniej algorytm który prowadzi bota nie jest doskonały a w/w zabieg jest jedynym obecnie możliwym aby podnieść trudność rozgrywki z komputerem.

Powrót do przeszłości – turniej FFA

Dnia 20.10.2014 o godzinie 22:00 odbędzie się turniej w grze Enemy Flag (a w czym by innym) o roboczej nazwie „Powrót do przeszłości”. Będzie to klasyczna walka każdy na każdego na mapie losowej (RMG). Tym razem będzie „na bogato” gdyż do wygrania jest oprogramowanie Corel Photo Album 6.  Serdecznie wszystkich zapraszam i już teraz życzę powodzenia.

Jeśli czas pozwoli, albo raczej jeśli wszyscy nie uciekną po ;), na koniec walki wieczoru przewidziane jest dogrywka i nagrody pocieszenia. W dalszej części newsa krótki regulamin i zasady turnieju. Czytaj dalej

Enemy Flag 1.9.2

Świeży i gorący EF czeka już do pobrania. Główną nowością tej odsłony jest nowy, przepisany od zera generator map losowych. Od teraz mapy takie to już nie tylko losowo rozmieszczone przeszkody, ale ułożone w wyspy, tunele i inne formacje, dzięki czemu mapa taka jest znacznie ciekawsza i zaskakująca. Mam nadzieję że wniesie to mały powiew świeżości do takich rozgrywek. W związku z tą zmianą, na rankingowych serwerach 1/1 wejdzie również do listy map RMG. Wprawdzie od początku przyświecał mi cel aby rozgrywki były do bólu sprawiedliwe (stąd zawsze symetryczna mapa), ale sądzę że zysk wniesiony w postaci ciekawszego terenu zrekompensuje ewentualne niesprawiedliwości i uprzyjemni rozgrywkę. Z pełną listą zmian możecie zapoznać się w dalszej części newsa. Czytaj dalej